Usługi logistyczne – e-commerce

Popularność zakupów w sieci rośnie z roku na rok. Przybywa użytkowników, którzy regularnie robią zakupy nie tylko i wyłącznie w sklepach odzieżowych czy kosmetycznych, niemniej jednak dużym zainteresowaniem cieszą się również sklepy oferujące na przykład artykuły spożywcze. Taki stan rzeczy przekłada się na wzrost popularności usług takich jak fulfillment center.

Centra fulfillment – co powinno się mieć świadomość tego?
Są to centra, które wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów, a więc sklepów ecommerce, przejmują część albo ogół obsługi zamówień klientów w danym sklepie online. Usługa ma charakter złożony, a zatem może obejmować wszystkie etapy powiązane z zamówieniem klienta, począwszy od odbioru towaru od dostawcy, poprzez jego magazynowanie, konfekcjonowanie, a na końcu wysłanie do klienta docelowego. Jak się zatem okazuje, Fulfillment Polska to usługi obejmujące właściwie każdy stopień obsługi zamówienia klienta. Warto pamiętać jednakże o tym, że operatorzy zewnętrzni zajmujący się częścią logistyczną obsługi zlecenia mogą realizować takie usługi w sposób złożony, albo wyłącznie dobrane przez nas elementy, które obejmują przykładowo tylko magazynowanie. Wybór modelu współpracy powinien być zależny od kilku czynników, przede wszystkim od posiadanego przez nas zaplecza. O ile nie mamy ani magazynu ani również pracowników przeszkolonych w pakowaniu towaru, to ze stuprocentową pewnością warto ogół usługi oddać w ręce fachowców, którzy zadbają o właściwie każdy aspekt, a zatem między innymi o to, aby do konfekcjonowanych produktów dołączone były materiały promocyjne.

Źródło informacji: fulfillment strona.